U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Ruilen en retour sturen. Geen probleem. Ook niet voor SALE artikelen.

Ruilen

Wil je een gekocht artikel ruilen voor een andere maat? Dan adviseren we je om een nieuwe bestelling te plaatsen.
Vind je het vervelend om voor de tweede order al weer vooruit te betalen als de terugbetaling voor de eerste order nog niet ontvangen is, kies dan voor Afterpay. 

Retourneren

Zodra je je bestelling van AZULA hebt ontvangen kun je op je gemak thuis passen voor je eigen spiegel. Niks fijner dan dat. En natuurlijk begrijpen wij dat een bikini niet altijd perfect past, of precies voldoet aan je verwachtingen. Daarom mag je bij AZULA alle artikelen retour sturen, ook de artikelen uit de SALE of die je hebt gekocht op nalevering. We zouden het raar vinden als dat niet zou mogen. Alleen de losse bikini vullingen, die kunnen we vanwege hygiene risicos niet terugnemen.

Mochten de geleverde artikelen niet voldoen aan je verwachtingen dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling (dat is de datum waarop het pakket is afgeleverd op het afleveradres of bij de postNL balie in de buurt) beslissen om artikelen terug te sturen. Dat heet 14 dagen zichttermijn. Wil je iets terugsturen en er zijn nog geen 14 dagen verstreken sinds je bestelling is aangekomen, volg dan de stappen om te retourneren hieronder.

Als je een bestelling hebt geplaatst met 'achteraf betalen' dan raden we je aan om niet 14 dagen de tijd te nemen om te beslissen of de volle tijd te nemen om te retourneren. Immers, de herinneringen worden automatisch verstuurd door MultiFactor en deze stoppen pas als wij de retour hebben ontvangen en ingeboekt als retour. 
 

Wanneer kun je artikelen niet meer retourneren

  • bikini vullingen en geopende tattoo verpakkingen zijn uitgesloten van retour.
  • de artikelen zijn tijdens de zichttermijn beschadigd geraakt of vies geworden.
  • de artikelen zijn gedragen (passen zien wij niet als dragen) waardoor labels zijn verwijderd, vlekken zijn ontstaan of geuren van etenswaren, parfums of rook zijn overgedragen op de artikelen. Wij adviseren een onderbroek of inlegkruisje te dragen tijdens het passen.
  • je mag tot 14 dagen na ontvangst van je pakket de artikelen aanmelden voor retour. Daarna is de zichttermijn verstreken.
 

Retourneren in 10 stappen:

  1. Controleer of je nog mag retourneren op basis van de ontvangstdatum van je bestelling. Heb je je artikelen minder dan 14 dagen geleden ontvangen? Dan mag je deze natuurlijk aanmelden voor retour. De ontvangstdatum is de datum waarop het pakje is afgegeven op het afleveradres of bij de buren (dat kan als je niet aangeeft dat dat niet mag) of de dag waarop het pakje is afgeleverd bij de lokale postbalie nadat eerdere pogingen om af te leveren op het afleveraders niet zijn gelukt.
    Heb je de artikelen langer dan 14 dagen geleden ontvangen, dan is de zichttermijn verlopen en nemen we de artikelen niet meer retour. 
  2. Als de zichttermijn nog niet is verlopen dan vraag je via de mail klantenservice@azula.nl een retourcode aan. Geef in die mail aan dat het gaat om het aanvragen van een retourcode, vermeld je naam en ordernummer. Daarna krijg je binnen 1 dag antwoord met een retourcode. Uiterlijk binnen 2 dagen. De tijd dat je wacht op een retourcode tellen we niet op bij de zichttermijn.
  3. Heb je een retourcode ontvangen? Print dan het retourformulier en vul het in. De retourcode vul je in op het adreslabel van je retourpakket aan ons. Je bankrekeningnummer gebruiken we alleen als de terugbetaling naar de rekening van waaraf is betaald niet lukt.
    Heb je geen printer? Gebruik dan de originele factuur en streep de producten door die je niet retourneert. Het gaat er om dat wij precies weten van wie het retourpakket komt en om welke order het gaat.
  4. Verpak de artikelen stevig zodat deze de spullen beschermt tijdens het transport. Bij voorkeur de verpakking waarin je je bestelling hebt ontvangen. 
  5. Doe het ingevulde retourformulier er bij. Retouren zonder formulier/factuur kunnen wij niet of anders met vertraging afhandelen.  
  6. Adresseer het retourpakje naar:

    AZULA
    Retourcode: .........
    Emeraldpad 18
    5247 KG ROSMALEN
    NEDERLAND

    Let op: dit is geen bezoekadres of winkeladres!

  7. Een pakket zonder een retourcode op het adreslabel, dat wij later dan 14 dagen na de ontvangstdatum bij de klant ontvangen, zullen wij niet accepteren. 
  8. Frankeer je retourzending. Strafporti die wij doorberekend krijgen door ongefrankeerd of ondergefrankeerd te versturen worden met een afhandelingstoeslag van € 5,- in mindering gebracht op het terug te ontvangen bedrag.
    Risico van de retourzending is voor de verzender. Wil je geen risico lopen? Verstuur dan, net als AZULA zelf, kostbare zendingen verzekerd (verhoogd aansprakelijk).
  9. Je hebt na aanmelding van je retour nog 14 dagen de tijd om het bij ons te laten bezorgen. Reken in Nederland voor de veiligheid op 2 dagen verzendtijd. In totaal kunnen pakjes dus nog op de 28e dag na ontvangst bij ons retour worden ontvangen, mits er is voldaan aan de retourmelding binnen de zichttermijn.
  10. Wij bevestigen de ontvangst van het retourpakket via een automatische e-mail. De terugbetaling maken wij binnen enkele dagen daarna in orde en uiterlijk binnen 14 dagen na het aanvragen van de retourcode, mits we het pakket dan ook retour hebben ontvangen.
    Heb je geen bevestiging van ontvangst van het retourpakket ontvangen? Het kan zijn dat onze automatische mail in de SPAMfolder van je inbox terecht is gekomen. Dat gebeurt vooral bij hotmail accounts.
    LET OP: wij betalen terug naar de rekening van waaraf de betaling is gedaan

Zijn er omstandigheden waardoor retourneren niet zou kunnen verlopen via bovenstaande regels, neem dan even via de mail contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing.
Elke retour die wij 29 dagen na aflevering van de bestelling of later ontvangen nemen wij niet meer in behandeling zonder dat daar door ons via e-mail toestemming voor is verleend.

Het rekening nummer op het retourformulier gebruiken wij alleen in het geval de geautomatiseerde terugbetaling niet goed gaat.

Download hier het retourformulier om uit te printen.
 retourformulier downloaden 

 Download hier de PDF met de voorwaarden om te bewaren.
 retourformulier downloaden