U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Ruilen en retour sturen. Geen probleem. Ook niet voor SALE artikelen.

Ruilen

Wil je een gekocht artikel ruilen voor een andere maat? Dan adviseren we je om een nieuwe bestelling te plaatsen.
Vind je het vervelend om voor de tweede order al weer vooruit te betalen als de terugbetaling voor de eerste order nog niet ontvangen is, kies dan voor Afterpay. 

Retourneren

Zodra je je bestelling van AZULA hebt ontvangen kun je op je gemak thuis passen voor je eigen spiegel. Niks fijner dan dat. En natuurlijk begrijpen wij dat een bikini niet altijd perfect past, of precies voldoet aan je verwachtingen. Daarom mag je bij AZULA alle artikelen retour sturen, ook de artikelen uit de SALE of die je hebt gekocht op nalevering. We zouden het raar vinden als dat niet zou mogen. Alleen de losse bikini vullingen, die kunnen we vanwege hygiene risicos niet terugnemen.

Mochten de geleverde artikelen niet voldoen aan je verwachtingen dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling beslissen om artikelen terug te sturen. Dat heet 14 dagen zichttermijn. Wil je iets terugsturen en er zijn nog geen 14 dagen verstreken sinds je bestelling is aangekomen, volg dan de stappen hieronder.

Als je een bestelling hebt geplaatst met 'achteraf betalen' dan raden we je aan om niet 14 dagen de tijd te nemen om te beslissen of de volle tijd te nemen om te retourneren. Immers, de herinneringen worden automatisch verstuurd door MultiFactor en deze stoppen pas als wij de retour hebben ontvangen en ingeboekt als retour. 
 

Wanneer kun je artikelen niet meer retourneren

  • bikini vullingen en geopende tattoo verpakkingen zijn uitgesloten van retour.
  • de artikelen zijn tijdens de zichttermijn beschadigd geraakt of vies geworden.
  • de artikelen zijn gedragen (passen zien wij niet als dragen) waardoor labels zijn verwijderd, vlekken zijn ontstaan of geuren van etenswaren, parfums of rook zijn overgedragen op de artikelen. Wij adviseren een onderbroek of inlegkruisje te dragen tijdens het passen.
  • je mag tot 14 dagen na ontvangst van je pakket de artikelen aanmelden voor retour. Daarna is de zichttermijn verstreken.
 

Retourneren in 10 stappen:

  1. Controleer of je nog mag retourneren op basis van de ontvangstdatum van je bestelling. Heb je je artikelen minder dan 14 dagen geleden ontvangen? Dan mag je deze aanmelden voor retour. Heb je de artikelen langer dan 14 dagen geleden ontvangen, dan is de zichttermijn verlopen en nemen we de artikelen niet meer retour. 
  2. Print het retourformulier en vul het in. Je bankrekeningnummer gebruiken we alleen als de terugbetaling naar de rekening van waaraf is betaald niet lukt.
  3. Stuur een e-mail naar klantenservice@azula.nl en vul bij het onderwerp RETOUR in. Geef in de mail aan welk artikel je retour gaat sturen. Geef ook je naam en je ordernummer.
  4. Je ontvangt van ons per e-mail een bevestiging van je aanmelding. Ontvang je deze niet, dan mag je natuurlijk gewoon je pakje opsturen als je zeker weet dat je voldoet aan de genoemde vooraarden voor retour.
    Wij vragen om een melding omdat we dan weten dat er een retour aankomt zodat we je ook kunnen waarschuwen als deze niet binnen enkele dagen bij ons is binnengekomen.
  5. Verpak de artikelen stevig zodat deze de spullen beschermt tijdens het transport. Bij voorkeur de verpakking waarin je je bestelling hebt ontvangen. 
  6. Doe het ingevulde retourformulier er bij. Retouren zonder formulier kunnen wij niet of anders met vertraging afhandelen.
  7. Adresseer het retourpakje naar:

    AZULA
    Postbus 367
    5240 AJ ROSMALEN
    NEDERLAND
     
  8. Frankeer je retourzending. Strafporti die wij doorberekend krijgen door ongefrankeerd of ondergefrankeerd te versturen worden met een afhandelingstoeslag van € 5,- in mindering gebracht op het terug te ontvangen bedrag.
    Risico van de retourzending is voor de verzender. Wil je geen risico lopen? Verstuur dan, net als AZULA zelf, kostbare zendingen verzekerd (verhoogd aansprakelijk).
  9. Je hebt na aanmelding van je retour nog 14 dagen de tijd om het bij ons te laten bezorgen. Reken in Nederland voor de veiligheid op 2 dagen verzendtijd.
  10. Wij bevestigen de ontvangst van het retourpakket via een e-mail. De terugbetaling maken wij binnen enkele dagen daarna in orde.
    LET OP: wij betalen terug naar de rekening van waaraf de betaling is gedaan

Zijn er omstandigheden waardoor retourneren niet zou kunnen verlopen via deze regels, neem dan even via de mail contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing.
Retouren die niet via een e-mail bij ons voor retour zijn aangemeld worden met een vertraging afgehandeld.
Elke retour die wij 28 dagen na aflevering van de bestelling of later ontvangen nemen wij niet meer in behandeling zonder dat daar door ons via e-mail toestemming voor is verleend.

Het rekening nummer op het retourformulier gebruiken wij alleen in het geval de geautomatiseerde terugbetaling niet goed gaat.

Download hier het retourformulier om uit te printen.
 retourformulier downloaden 

 Download hier de PDF met de voorwaarden om te bewaren.
 retourformulier downloaden