U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Veel gestelde vragen

VOORRAAD EN LEVERTIJDEN

Zijn alle producten op voorraad en worden ze dus direct geleverd ?

AZULA heeft veel producten op voorraad, maar niet alle producten uit onze shop liggen bij ons op voorraad om direct te worden verstuurd. We willen onze klanten een zo breed mogelijke collectie aanbieden en als kleine organisatie kunnen we nu eenmaal niet alles op voorraad nemen. Maar we doen wel ons uiterste best om de levertijden van de producten zo kort mogelijk te houden. 
Als je bij een bepaald product de maat selecteert, zie je precies wat de levertijd is van dat product in die maat. 
Als we onverhoopt, de levertijd niet kunnen nakomen laten we dat zo spoedig mogelijk weten en heb je op dat moment het recht op het annuleren van de bestelling en je geld terug of op verzoek een korting van 10% voor je geduld.  Lees hier meer over onze levertijden.

Hoe werkt 'reserveren' van producten uit de preview ?

We weten al lang van te voren welke merken en modellen we in onze collectie opnemen. Deze modellen staan voordat ze leverbaar zijn in de preview met een datum waarop ze ongeveer verwacht worden. Om er zeker van te zijn dat jij jouw favoriete model in de juiste maat kunt kopen mag je bij AZULA kosteloos en vrijblijvend reserveren.

Je bestelt dan als het ware de bikini in jouw maat en kiest bij het afrekenen voor de optie 'reservering'. Je hoeft dan nog niet te betalen en mag de automatisch verstuurde herinnering om te betalen dus negeren. Pas als wij het artikel op voorraad krijgen ontvang je persoonlijk bericht met het verzoek om te betalen. De bestelling zal worden geleverd binnen de aangegeven levertijd.

Ook preview artikelen mogen altijd worden teruggestuurd voor geld retour of worden geruild
.
LET OP; een reserveringsbestelling kan alleen maar bestaan uit 'preview artikelen'. Wil je ook iets kopen wat eerder leverbaar is, dan mag je een tweede bestelling aanmaken voor die artikelen en het betalingstraject doorlopen

Wat zijn de levertijden ?

AZULA spreekt over de tijd tussen bestellen en het moment waarop wij de bestelling ter post bestellen (wij geven de bestelling aan de transporteur). PostNL zal vervolgens de bestelling gaan afleveren en zij spreken dan ook van levertijden.

In deze webshop gebruiken wij de volgende omschrijvingen:
Op voorraad/direct leverbaar -> Producten die bij ons op voorraad zijn kunnen dezelfde dag of de eerstvolgende werkdag worden verstuurd. Afhankelijk van de gewenste leverdatum. 
Levertijd enkele dagen -> Deze producten hebben wij zelf binnen enkele dagen in huis en worden dan direct verpakt en verstuurd. Reken op 3 tot 6 werkdagen.
Langere levertijden -> Deze producten komen met een regelmatige zending mee uit het verre buitenland. Na bestellen kan het zijn dat je 1 tot enkele weken moet wachten op je bestelling. Maar in de meeste gevallen is dat absoluut de moeite waard!

Bij alle levertijden blijft het recht op retour behouden.

Voor alle  overige levertijden houden we de termijnen aan die wij doorkrijgen van onze leveranciers. 
Bestel je meerdere artikelen in 1 order met verschillende levertijden, dan geldt de langste levertijd. Wil je één artikel wel eerder ontvangen, besteld die dan in een aparte order. 

Levert AZULA ook naar het buitenland ?

Jazeker. We leveren naar de meeste West-Europese landen. Op in de winkelwagen pagina en op de afreken pagina kun je een land selecteren en dan zie je precies welke verzendkosten wij dan rekenen. Staat het land waarnaar je wilt laten versturen er niet bij?  Stuur ons dan een e-mail, we laten je spoedig weten wat de verzendkosten en levertijd zal zijn.

Hoe lang is mijn bestelling onderweg ?

AZULA verstuurt haar pakjes in Nederland en België met PostNL. Zij houden een vast leverschema waarvan je op de site van PostNL altijd de laatste versie kunt vinden. Meestal is een pakje in Nederland 1 tot 2 dagen 'onderweg'.

Wij verzenden vrijwel al onze pakjes met een track and trace code zodat jij en wij precies weten wanneer het pakje is afgeleverd. Houd er rekening mee dat we bestellingen van boven de € 100,- bijna altijd versturen met een handtekening voor ontvangst. Dat betekent dat als je niet thuis bent, het pakje later nog een keer wordt aangeboden.

Als je een pakje laat versturen naar een adres waar ook anderen het pakje in ontvangst zouden kunnen nemen (bijvoorbeeld op kantoor of een studentenflat) dan is het pakje succesvol afgeleverd zodra er voor is getekend op het afleveradres. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het opvragen van het pakje bij de persoon die het voor je heeft aangenomen.

CONTACT EN BEZOEK

Heeft AZULA een winkel waar ik kan komen passen ?

Nee, Azula is een echte webshop. Je winkelt en kiest online. Je kunt dat wat je hebt besteld thuis passen. Gemakkelijk alles vanuit je eigen huis. Heb je vragen of hulp nodig bij het passen? Stuur ons dan een e-mail. We reageren meestal direct of dezelfde dag nog.

Waarom kan ik AZULA niet bellen ?

Azula is maar een kleine organisatie en een Online winkel is 7 dagen per week, 24 uur per dag open. Wij kunnen niet voorzien in een continue bezetting van de telefoon. Maar via e-mail en op sommige dagdelen ook chat zijn we uitstekend bereikbaar en krijg je vrijwel altijd direct en anders binnen enkele uren antwoord.

Wat is het retouradres ?

Ons retouradres en alle instructies voor retourneren vind je op de pagina 'ruilen en retour'.

Ik krijg helemaal geen e-mail ter bevestiging van de bestelling. Hoe kan dat ?

E-mails ter bevestiging van bestellingen, betalingen, verzendingen en ontvangen retouren worden automatisch gegenereerd en altijd direct verstuurd. Als je geen mails van ons ontvangt dan worden deze hoogst waarschijnlijk geblokkeerd door je SPAMfilter. Hotmail staat er om bekend dat ze veel automatisch gegenereerde e-mails blokkeren maar ook andere systemen zullen soms de e-mails niet doorlaten. Je kunt azula.nl dan het beste als domein whitelisten. Dan ontvang je vanaf dat moment keurig al onze mails.

BETALEN EN GELD TERUG

Hoe kan ik betalen ?

AZULA biedt verschillende betaalmethoden aan, waaronder credit cards, IDEAL en Achteraf betalen. Wij werken samen met MultiSafepay. Zij zijn onze betaalprovider met een beveiligd betaalplatform. Belangrijk om te weten is dat AZULA geen bankrekeningnummers, creditcardnummers of wachtwoorden hiervan opslaat in haar databases. Deze blijven allemaal binnen het systeem van MultiSafePay en zij gaan zeer zorgvuldig met deze gegevens om. 
Lees hier alles over onze betaalmethoden
.
Lees hier alles over de veiligheid van betalingen via MultiSafePay

Zijn de betaalpagina's veilig ?

Alle betalingen verlopen via het beveilgde en versleutelde betaalplatform van onze provider 'MultisafePay'. AZULA slaat geen rekeningnummers en creditcard gegevens op, sterker nog, wij krijgen ze niet te zien. Een veilig idee.

Kan ik mijn reeds betaalde bestelling annuleren ?

Zo lang een bestelling nog niet is afgegeven aan PostNL voor verzending kun je nog annuleren. Stuur ons dan meteen een mail met je annulering en het ordernummer. Als de bestelling al onderweg is dan zul je het moeten afwachten en retourneren volgens de retourprocedure.

Wanneer kan ik mijn geld na retour sturen weer terug verwachten ?

Zodra we een pakje retour hebben ontvangen bevestigen we dit via een e-mail.  De retourbetaling maken we meestal dezelfde dag, maar in ieder geval dezelfde week in orde. Het geld wordt teruggestort naar de rekening van waaraf is betaald. Het rekeningnummer op de retourbon gebruiken we alleen als automatisch terugbetalen via het platform niet lukt

RUILEN EN RETOURNEREN

Mag je alle artikelen retour sturen ?

Je mag alle artikelen terugsturen, behalve de bikini vullingen. Die kunnen we wegens hygienerisico's niet terugnemen.
Dus ook de badmode uit de SALE, ook al is het 70% afgeprijsd, mag ook retour gestuurd worden.

Hoe werkt retour sturen ?

Je meldt als klant een retour aan via een e-mail en vervolgens stuur je deze terug volgens de instructies die duidelijk vermeld worden op de ruilen en retour pagina. Zodra wij de retour gestuurde artikelen in goede orde hebben ontvangen bevestigen wij dit via een e-mail. Spoedig daarna maken we de retourbetaling in orde. Lees hier alles over ruilen en retourneren.

Kan ik ook ruilen voor een andere maat of een ander artikel ?

Ja, dat mag. Ook dan geldt dat je een retour mag aanmelden via de 10 stappen. Geef in de retour aanmeld e-mail en op je retourformulier aan dat je een nieuwe bestelling hebt geplaatst voor een ruilartikel. Meteen daarna plaats je een nieuwe order voor het nieuwe artikel dat je wilt ontvangen en je kiest de betaalmethode 'bankoverboeking'. Vervolgens boek je nog niets over. Zodra wij je retour hebben ontvangen verrekenen we de oude met de nieuwe order en vragen we je eventueel om een meer-bedrag alsnog over te maken als het nieuwe artikel duurder is. Is het nieuwe artikel goedkoper, dan betalen we meteen terug.

Wil je het ruilartikel graag snel ontvangen, plaats dan gewoon een nieuwe order en maak de betaling in orde. Als het artikel op voorraad is wordt het de volgende dag verstuurd en krijg je het geld van de retourzending terug zodra we de retourzending hebben ontvangen.

ADVIES

Welke maat moet ik kiezen ?

AZULA corrigeert de maten van fabrikanten naar Nederlandse maten. Een Zuid Amerikaanse M is niet zelden een Hollandse maat 36. Bij ons bestel je, in tegenstelling tot veel andere online shops, de Hollandse maat. Heb je al een bikini van een bepaald merk en wil je weten welke maat jij dan moet bestellen bij AZULA? Vraag ons dan gerust om advies via een e-mail. Hier lees je meer over de internationale maten.

Welk model bikini staat mij het mooist ?

Ons eerste antwoord is altijd; in de bikini waarin jij het het mooist voelt. Maar er zijn wel wat goede tips die je kunnen helpen bij het kiezen van een bikini of badpak. Lees hier meer over onze adviezen

Wat is de pasvorm van de broekjes ?

Bij AZULA kun je kiezen uit verschillende soorten broekjes. Onze beste tip: wil je dat je billen kleiner lijken? Kies dan ook voor een kleiner broekje. Hier leggen we de pasvorm uit over de verschillende broekjes.

Hoe moet ik mijn bikini wassen ?

Als je lang wilt genieten van je mooie nieuwe bikini zijn er gewoon een aantal tips voor dragen, wassen en drogen. Als je je daar aan houdt kun je je mooie bikini probleemloos meerdere seizoenen dragen.

De grootste boosdoeners die je badmode kunnen beschadigen zijn:

  • glijbanen
  • stenen zitvlakken
  • zonnebrand middelen
  • wasmiddel en wasverzachter
  • chloor

Lees dus eerst onze adviezen goed door, om jezelf er van te verzekeren dat jouw nieuwe bikini heel lang mee zal gaan.